آبشار آب سفید مکانی زیبا درلرستان

-آب-سفید-لرستان-1379346456

آبشار آب‌ سفید یکی از آبشارهای استان لرستان است. این آبشار در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوههای زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته‌است. و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز واز جاده الیگودرز بزنوید امکانپذیر است . آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و با توجه به ارتفاع ۶۹ متری آبشار بیرون آمدن چنین آبی از دل کوه شگفت آور است این ابشار به رود رودبار لرستان ( آب زالکی ) می‌ پیوندد و سرانجام به دز میریزد.
پهنای آن در فصل پرآبی حدود ۱۵ متر می‌باشد . می‌ توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید معروف شده.در مسیر الیگودرز به آبشار مکانهای زیبای قرار دارد که حیرت هر بازدید کنندهای را بر می‌انگیزد . خود آبشار در درهای تاریک که در اثر فعالیتهای زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده قرار دارد.

2 دیدگاه در آبشار آب سفید مکانی زیبا درلرستان

  1. ehsan می‌گه:

    خیلی هم زیباااااااااااااااااااااااااااااا
    ایرانه دیگههه
    وطنم, پاره ی تنم

    • داود می‌گه:

      * بله واقعا زیباست آقا احسان…
      هر نقطه از ایران زیبایی خاصه خودشو داره فقط باید وقت گذاشت و سفر کرد تا از زندگی و نعمت های خدا لذت برد *

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>