دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان

siaahgaav_2606-mm10

دریاچه دوقلوی سیاه گاو در نزدیکی شهرستان آبدانان در دامنه جنوبی کبیر کوه و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد . شهرستان آبدانان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی است . مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر است دریاچه دوقلوی سیاه گاو است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است ، اطراف آن را دشت ها و کوه های نسبتا مرتفع فرا گرفته و دارای جلوه های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی است . دو دریاچه زیبا به وسیله کانالی طبیعی به هم مرتبط اند . این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند به طوری که می توان تا عمق ۳۰ متری آن را که شبیه آکواریوم پر از ماهی است ، مشاهده کرد.
این دریاچه شگفت انگیز و دیدنی با عمری هزاران ساله به علت فرسایش ، مساحت آن در حال کم شدن است . آب زلال ، نیزار ، ماهیان رنگارنگ ، رفص نور در ساعات میانی روز و تشکیل طیف های متنوع نوری ناشی از آن به این پدیده شگفت انگیز جلوه و زیبایی منحصربه فردی بخشیده است و این دو دریاچه دایره وار ، با یک جوی آب طبیعی به هم متصل هستند . برای رسیدن به دریاچه سیاه گاو باید از درون شهر آبدانان ۸ کیلومتر جاده آسفالت را پشت سر بگذارید و با عبور از پل و ۵۰۰ متر پیاده روی به دریاچه می رسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>