ساحل کاپوچینو پدیده ای زیبا و شگفت انگیز

13

در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی هر ده سال یکبار اتفاقی عجیب و نادر پیش می آید که آخرین بار در سال ۲۰۰۸ رخداده است . این پدیده عجیب “ساحل کاپوچینو ” نام دارد. این نام در اصل به قشر ضخیم و کف گون های اشاره دارد که در ساحل مشاهده میگردد و دلیل اصلی بوجود آمدن آن طوفانهای سهمگینی است که باعث تجزیه شدن نمک آب و موجودات خاص زیردریایی میشود و نتیجه این تراکنش بوجود آمدن این فوم مانندهایی است که شکلی زیبا و عجیب و منحصربه فرد به شهر کیپ تاون میبخشد . ساحل کاپوچینو پدیده نادری که هر ۱۰ سال یکبار دیده میشود.
اینجا مکانی است عجیب که به ندرت شاهد عکسهای زیر خواهید بود .در حقیقت شما باید بسیار خوش شانس باشید تا بتوانید مشابه آنچه در عکسهای زیر میبینید را شخصا و به صورت زنده در شهر کیپ تاون مشاهده نمایید .در تفسیر این پدیده دانشمند ان علوم زیست‌شناسی گفته‌اند که دلیل تبدیل شدن رنگ این موج‌ها وجود املاح و مواد شیمیایی و گیاهان مرده دریایی و ماهی‌های حل شده در آب دریاست که ترکیب آنها در کنار یکدیگر موجب بروز چنین پدیده ‌ای در برخی سواحل جهان می‌شود.

5

hhi1452

4 دیدگاه در ساحل کاپوچینو پدیده ای زیبا و شگفت انگیز

  1. M می‌گه:

    اصلا جالب نیس:(

  2. M می‌گه:

    درست اما اصلا جالب نیس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>