پارک ایالتی آب گرم لیارد ریور

20173395456878780a

در مسیر بزرگراه آلاسکا که در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده پارکی ایالتی با تعدادی استخر آب گرم وجود دارد که تفریحگاهی جذاب برای کمپ زدن است. با ما همراه شوید تا با این استخر آب گرم در کانادا آشنا شوید. در مسیری عریض و چوبی که از میان مرداب آب گرم و جنگل شمالی می گذرد قدم بگذارید تا در بزرگترین چشمه های آب گرم کانادا غوطه ور شوید.پارک آب گرم ایالتی لیارد ریور در بریتیش کلمبیا که به دلیل شادابی سرزمین هایش به عنوان دره گرمسیری شناخته می شده دارای هشت استخر است که یکی از آنها برای استحمام کنندگان در دسترس است. دمای آب در استخر عمومی روستایی بین ۴۲ تا ۵۲ درجه سانتیگراد است که باعث شده این محل استراحتگاهی مناسب برای عبورکنندگان بزرگراه آلاسکا شود. بلیندا کلارک مدیر پارک می گوید:  چشمه های آب گرم همه مردم را به خود جذب می کند. مسافران اولین بار تنها برای یک شب ماندن به اینجا می آیند و در بازدید سال بعدشان یک هفته اقامت می کنند. پارک، استخر و بزرگراه در تمام طول سال در دسترس است، و هر سه در تابستان بسیار شلوغ می شوند.کلارک سفر در زمستان را توصیه می کند، زمانی که ترافیک سبک است، جنگل های اطراف در برف آرمیده اند و بخار آب مه تشکیل می دهد و نورهای شمالی در غروب جنبه ای روحانی به فضا می دهند.

نحوه رفتن : چشمه های آب گرم در مایل تاریخی ۴۹۶ بزرگراه آلاسکا واقع شده اند. از داخل کمپ ۵ دقیقه بر روی گذرگاه چوبی روی مرداب قدم بزنید تا به استخر برسید. به اطراف خود بنگرید تا گوزن های شمالی و دیگر حیوان های وحشی را در حال تغذیه کردن از مرداب و جنگل ببینید. به محض این که به استخر رسیدید، لباس مناسب استحمام و شنا کردن تن کنید و وسالیل خود را در یکی از ۲۴ قفسه موجود قرار دهید. کناره و پله چوبی ممکن است در زمستان لیز باشد پس باید به آن دقت کنید. محلی برای نشستن در نزدیکی پله ها ساخته شده اما توصیه می شود برای احساس کردن تغییرات دمای آب در حرکت باشید. ناحیه سمت راست گرمترین قسمت استخر است پس بهتر است از پله سمت چپ برای ورود بهره گیرید تا آرام آرام لذت ببرید. پس از این که مدتی در آب گرم گذراندید با رفتن یا شناور شدن به سمت چپ استخر کمی خنک شوید. در انتهای سمت چپ آب سرد وجود دارد.

محل اقامت : پارک ایالتی مجاور ۵۳ کمپ دارد که با امکانات کامل از ۱ می تا ۱۴ اکتبر در دسترس است. شما می توانید در تمامی طول سال در آنجا مستقر شوید و در فصل های ویژه از تخفیف برخوردار شوید. امکان رزرو آنلاین هم وجود دارد. در راستای بزرگراه آلاسکا لوژ آب گرم ۱۲ اتاقی لیارد قرار دارد که در تمامی روزهای سال با امکانات کامل و سوخت در دسترس است. لوژ همچنین دارای وسائل و امکانان لازم برای ک‍مپ زدن و ۲۰ مکان مشخص برای ماشین های کاروان است. اگر ۴۰ دقیقه به سمت جنوب برانید، در کرانه دریاچه منچو لژ نردرن راکیز با اتاق ها، کابین ها و سوییت های رو به دریاچه روبه رو می شوید.

خوردنی ها و نوشیدنی ها : اگر در اطراف چاله آتش کمپ نزده اید، لژ آب گرم لیارد رستورانی معمولی دارد که تنها در تابستان در دسترس است. لژ نردرن راکیز اتاق غذاخوری ای به سبک سویسی دارد که در تمام طول سال حتی برای غیر مهمان ها در دسترس است. این رستوران صبحانه (موزلی با نان تازه)، ناهار و شام سرو می کند که شامل اشنیتزل با سس قارچ، گولاش مجاری، قزل آلای رنگین کمانی، بامبلبری و پای سیب خانگی است. لژ کول ریور که در نزدیکی است رستورانی دارد که در تمام سال برای عموم باز است. اگر به این مکان زیبا سر زدید، از فروشگاه محلی که مرباها و شکلات های خانگی از میوه های همان جنگل تهیه می کند دیدن کنید.

2 دیدگاه در پارک ایالتی آب گرم لیارد ریور

  1. Mozhgan می‌گه:

    قسمت آخرش بهتر از بقیه قسمت هاس :)
    یک دنیا تشکرلار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>