منطقه گردشگری و حفاظت شده مند – بوشهر

139301052007474612414764

منطقه حفاظت شده مند با دو اکوسیستم آبی و خشکی در کنار بخش بردخون از توابع شهرستان دیر واقع در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر قرار دارد. مند منطقه ای جلگه ای کویری است که دارای دو فصل زمستان نسبتا خشک و تابستانی گرو است . چهار جزیره خان ، تهمادون ، نخیلو و ام الکرم به زیبایی منطقه حفاظت شده مند در سواحل زیبای خلیج فارس افزوده اند . رودخانه زیبای مند پر آب ترین رودخانه استان بوشهر تنها منبع آبی تامین آب شرب حیات وحش منطقه یاد شده است.
یکی از زیبایی ها و ویژگی های این منطقه وجود پرندگان بسیار با ارزش و زیبای طبیعت درنا است که از اواخر فصل پاییز تا اوایل فروردین را در منطقه مند می گذراند. زیباترین صحنه های حیات وحش منطقه حفاظت شده مند مربوط به ده ها هزار پرستوی کاکلی کوچک و بزرگ دریایی است که در جزایر منطقه حفاظت شده مند و بر روی شن های داغ ساحل این منطقه تخم گذاری می کنند. منطقه حفاظت شده مند از جاذبه های گردشگری با ارزش کشور است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری نسل انواع پرندگان و حیوانات و آبزیان کشور دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>