پاییز گردی در زیباترین باغ تهران

Park (51)

باغ ایرانی ده ونک ، یکی از بهترین مقصد های گردشگری پاییزی شهروندان تهران بوده که بازدید از آن، احتمالا بیش از یک بار، عاشقان گل و گیاه و پارک گردی را به آن جا خواهد کشاند. پاییز گردی در تهران نیز، همیشه حال و هوای خاص خود را داشته است. پاییز، فصل گالری گردی و موزه گردی بوده، چرا که نه دیگر با گرمای طاقت فرسای تابستان سر و کار داریم و نه از سرمای پر سوز زمستان خبری است. حداقل نیمه اول پاییز، فرصت خوبی برای گشت و گذار در پایتخت به شمار می رود که البته امسال، به واسطه ایام محرم و صفر در پاییز ۹۵، کمی برنامه های شاد مراکز فرهنگی و هنری تهران، به پایان پاییز منتقل شده است.اما به هر حال، ظرفیت های گردشگری پاییزی شهر تهران بسیار است که پیش تر بخشی از آن را در موزه گردی و گالری گردی و کافی شاپ گردی ها معرفی کردیم. امروز سرویس گردشگری روزیاتو برای دوستداران پاییز گردی تهران ، یک پیشنهاد خوب دارد.
آری! باغ ایرانی ده ونک ، یکی از بهترین مقصد های گردشگری پاییزی شهروندان تهران بوده که بازدید از آن، احتمالا بیش از یک بار، عاشقان گل و گیاه و پارک گردی را به آن جا خواهد کشاند. تصوری که اکثر مردم از بوستان های شهری دارند، مکان هایی بدون نرده و حفاظ و محلی بزرگ که محل عبور و مرور هزاران گردشگر و صد ها وسیله حمل و نقل باشد. مکان هایی که محفلی برای رستوران گردی و کافی شاپ گردی مثل بوستان آب و آتش و رازی و نهج البلاغه و جوانمردان است.اما در واقع باغ ایرانی ده ونک، هم حفاظ دارد و هم خیلی از رستوران و کافی شاپ های آن چنانی در آن خبری نیست. ولی محیطی دارد که شما را عاشق خود می کند و نمونه اش را به ندرت می توان دید. این باغ زیبا از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب، پذیرای بازدید علاقمندان است و بازدید از آن بر خلاف دیگر بوستان های تهران، شبانه روزی نیست.
بوستان باغ ایرانی همان طور که از نامش پیداست، بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی و ساخته شده است. الگوی باغ ایرانی، آن قدر در دنیای طراحی و معماری باغ ها دارای ظرفیت های زیبا شناسی ارزنده بوده که در دنیا، این سبک کاملا منحصر به فرد و با نام ایران شناخته می شود. ۹ منظومه از باغ های ایرانی، اخیرا در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت و شمار آثار ثبت شده ایران به عدد ۲۱ رسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>