برگزاری دومین دوره توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

دومین دوره از سری دوره های آموزشی و توانمند سازی تشکلهای تخصصی استان، صبح امروز در این اداره کل برگزار شد. تعدادی از دبیران و اعضای سمن های استان که در زمینه یکی از حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعال می باشند، در این دوره آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند. که طبق معمول حضور اعضای موسسه جویندگان برنای اورمیه از همه چشمگیرتر بود و اکثریت اعضا را تشکیل میدادند. این دوره آموزشی از سوی معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل که متولی ساماندهی و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد ( سمن ) می باشد، برگزار گردید.

جلیل رستم پور سرپرست این معاونت هدف از برگزاری این دوره ها را توانمند سازی هرچه بیشتر  سمن ها در انجام فعالیت های تعریف شده خود عنوان نمود. وی افزود: این دومین دوره آموزشی و توانمند سازی سمن های استان به شمار می رود، و طبق برنامه ریزی های بعمل آمده سعی داریم تا در ماههای آینده چهار دوره دیگر را با موضوعات مختلف برگزار کنیم بطوریکه دوره قبلی در حوزه میراث فرهنگی برگزار شده بود و این دوره با رویکرد آشنایی با صنایع دستی استان برگزار میگردد. وی خاطر نشان ساخت : دوره آشنایی با صنایع دستی یکی از راه های ترویج این صنعت و هنر فاخر استان بوده که در صورت تداوم این آموزش در ایجاد مشاغل خانگی و به تبع آن ایجاد کارگاههای صنایع دستی موثر خواهد بود و نهایتا” در اقتصاد خانواده و اقتصاد استان و کشور تاثیر خود را خواهد گذاشت.

در این دوره، مباحث کلی در خصوص آشنائی با صنایع دستی و بومی استان توسط جعفر بهرام  نژاد کارشناس ارشد صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل، به حاضرین تشریح شد. ازجمله موضوعات مطرح شده در این دوره می توان به: اهمیت صنایع دستی – بومی در سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی ، معرفی انواع گروه های صنایع دستی و معرفی اهمیت مهر اصالت یونسکو برای کالاهای صنایع دستی اشاره نمود.

در پایان از دو نفر از اعضای فعال موسسه جویندگان برنای اورمیه توسط هیئت مدیره این موسسه تقدیر گردید و عکسه یادگاری با تمام شرکت کنندگان گرفته شد.

b5

b3

b0

b

b2

b1

b4

 

2 دیدگاه در برگزاری دومین دوره توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

  1. Mozhgan می‌گه:

    دستت طلا رئیس بابت اطلاع رسانی
    خدا قوت کارمون عالی بود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>