درياچه و سد اميركبير – كرج

دریاچه-سد-امیر-کبیر

درياچه سد اميركبير در كيلومتر ۲۲ جاده كرج – چالوس در تنگه واريان واقع و هوای اين منطقه در تابستان ها خنك و مطبوع است . طول اين درياچه در زمان تكميل بودن ظرفيت آب پشت سد به مسافتی بالغ بر ۵۵۰۰ متر مي رسد اين درياچه محيط مناسبی براي انواع ورزش های آبی از جمله قايقرانی ماهی گيری اسكی روی آب شنا و پرواز با كايت است . در ضمن درياچه اميركبير يكی از مهمترين مراكز طبيعی پورش ماهی قزل آلاي رنگين كمان و نمونه نادر خال قرمز است كه امكانات مطلوبی را جهت ورزش مفرح و پر طرفدار ماهي گيری فراهم آورده است . سد اميركبير (سد كرج) كه در مقياس جهانی يكی از بزرگترين سدهاست . اولين سد چند منظوره ايران محسوب مي گردد .
سد اميركبير در شمال شهر كرج و در ۲۵ كيلومتري محور كرج به چالوس واقع شده و درياچه اين سد كه به وسيله رودخانه پر آب كرج تغذيه می گردد يكی از مهمترين مراكز طبيعی پرورش ماهي قزل آلا است . طبيعت زيبای پيرامون اين سد يكي از مهمترين گردشگاه های تهران و كرج محسوب می گردد كه هم در فصل سرما و هم در فصل های ديگر پذيرای گردشگان می باشد . مهمترين اهداف ساخت اين سد كنترل سيلاب های بهاره و جلوگيری از خسارت های ناشی از سيل تامين آب شرب تهران تنظيم آب براي مصارف آبياری و كشاورزی اراضی حومه كرج و توليد انرژی جهت كمك به شبكه سراسری برق به ويژه در ساعات اوج مصرف به ميزان سالانه ۱۵۰۰۰۰ مگاوات ساعت و……می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>