سقوط آزاد زنانه

37417_640

زنان علاوه بر این که نقش پررنگی در ارائه خدمات گردشگری دارند خودشان می توانند به عنوان یکی از مصرف کنندگان مهم این صنعت در نظر گرفته شوند. زنان و خصوصا دختران جوان به دنبال هیجان بیشتر در زندگی شان هستند. برای طرفداران هیجان و ماجراجویانی که دوست دارند نهایت خطر را تجربه کنند. بانجی جامپینگ اسم آشنایی است؛ ورزشی که در آن افراد بی باک و با دل جرأت از بالای ساختمان ها، برج ها یا موانع طبیعی مرتفع به پایین می برند و قبل از برخورد به زمین بین زمین و آسمان معلق می مانند؛ البته با کمک کش خیلی محکم که به آنها بسته شده! تحمل ترس و وحشتی که در زمان پرش در بانجی کارها به وجود می آید و فشاری که به آنها وارد می شود، کار هر کسی نیست؛ حالا اگر بانجی کارها شرایط ایمنی را هم رعایت نکنند، خطرات کار چند برابر می شود؛ شاید به همین خاطر است که اسم بانجی جامپینگ در فهرست خطرناک ترین ورزش های دنیا هم ثبت شده است. شاید برایتان جالب باشد استقبال زنان ایرانی از مردان برای تجربه چنین هیجانی بیشتر بوده است و بودند مردانی که پس از دیدن ارتفاع به راحتی انصراف خود را اعلام کرده اند اما زنان حتی یک قدم هم از تصمیم خود عقب نشینی نکرده اند. چند سال پیش سکوی پرش دیگری در بوستان ولایت تهران نصب شد که پرش ماجراجویانه از ارتفاعی در حدود ۴۰ متر را برای زنان آزاد اعلام کرد که با استقبال بی نظیر زنان مواجه شد به صورتی که حتی بسیاری از مسافرانی که از دیگر نقاط ایران به تهران می آمدند به عشق پرش از این دکل به بوستان ولایت می رفتند.
امیررضا بدری، مربی بانجی در بوستان ولایت می گوید: حدود ۸۰ درصد افرادی که از بانجی می پرند، بانوانی هستند که میانگین سنی آن ها ۱۴ تا ۶۰ سال است و تاکنون پیش نیامده که خانمی به بالای سکو برود و از پریدن منصرف شود، اما آقایانی بوده اند که از پریدن منصرف شده اند. حدود ۸۰ درصد افرادی که از بانجی می پرند، بانوانی هستند که میانگین سنی آن ها ۱۴ تا ۶۰ سال است و تاکنون پیش نیامده که خانمی به بالای سکو برود و از پریدن منصرف شود، اما آقایانی بوده اند که از پریدن منصرف شده اند. اما شاید پرش از بلندترین دکل بانجی خاورمیانه با نزدیک به ۴۵ متر ارتفاع که در مجموعه گردشگری گنجنامه همدان است، تجربه ای ناب تر باشد، خصوصا این که در این مجموعه هیچ محدودیتی برای زنان اعلام نشده است. زنان نیز می توانند از دکل ها به سمت پایین پرش و حس هیجان را تجربه کنند. از نکات مهم دیگری که این دکل بانجی در همدان دارد این است که قابلیت پرش همزمان چهار نفر با هم در یک زمان را دارد. در نتیجه این بانجی جامپینگ یکی از محبوب ترین ها در کشور به حساب می آید.
در این میان منطقه گردشگری توچال در شمال تهران، اولین نقطه در کشور بود که دکل ۴۰ متری بانجی جامپینگ در آن نصب شد، اما از همان روزهای نخست، پرش و ماجراجویی زنان در آنجا ممنوع اعلام شد در حالی که در دیگر نقاط کشور این امر آزاد است. به نظر می رسد در روز های اخیر مدیران توچال نیز به فکر افتاده اند برای سقوط آزاد زنان از بام تهران چاره ای بیندیشند به صورتی که برخی مسئولان بنیاد مستضعفان که مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری توچال را بر عهده دارند از اجرایی شدن برخی طرح ها برای ماجراجویی و تفریح سالم زنان در ارتفاعات توچال خبر می دهند. گویا این موضوع از طریق رئیس انجمن ورزش های هوایی و بنیاد مستضعفان در حال بررسی است .در حالی که در توچال مسئولان درگیر نامه نگاری اداری هستند، سکوی پرش در منطقه گردشگری گنجنامه همدان که با ارتفاع ۴۵ متر، بلندترین بانجی جامپینگ کشور نیز به شمار می آید و در کنار آن دکل، بانجی بوستان ولایت تهران مورد استقبال زیاد زنان قرار گرفته است. نکته جالب توجه دیگر این که بر اساس آمار های موجود، تعداد زنان متقاضی برای جامپینگ بیشتر از مردان بوده است. بانجی جامپینگ، مختص حادثه جویان است که دهه ۱۹۵۰ رواج یافت و وقتی نخستین فیلم آن از شبکه بی بی سی پخش شد، طرفداران بسیاری پیدا کرد. سال ۱۹۷۹ کلوپ ورزش های خطرناک انگلیس تصمیم گرفت این ماجراجویی را به شکل مدرن تری اجرا کند، اگرچه بانیان آن دستگیر شدند، اما بعدها این فعالیت هیجان انگیز را به آمریکا بردند و توجه بسیاری را به آن جلب کردند. بانجی جامپینگ یکی ازتمام شاخه های جالب توجه در گردشگری ماجراجویانه می تواند باشد به صورتی که در دل طبیعت یا مکان های تاریخی و جذاب بسازیم؛ نقاط بلندمرتبه، دره ها، پل های تاریخی، کوه ها و برج های مخابراتی و…

2 دیدگاه در سقوط آزاد زنانه

  1. Mozhgan می‌گه:

    این مختص خودمه والا…. :)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>