در قلمروی شیطان!؟

koh

کافی است یک بار پایتان به شهر زیبای لاهیجان برسد تا تمام مردم شهر شما را به دیدن شیطان کوه دعوت کنند! منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می آید. شاید نام عجیب این کوه مهم ترین دلیل جذب گردشگران کنجکاوی باشد که در شیطان کوه دنبال ردپای ابلیس می گردند؛ اما شیطان کوه نه شیطان دارد و نه فرشته! سرتاسر این منطقه پوشیده از درختان کهنه ای است که هوای مطبوعی را به ریه های مسافران هدیه می کنند. عده ای معتقدند شیطان کوه لفظ تغییر یافته شاه‌نشین کوه است. با این وجود، این نام امروز آنقدر جا افتاده که در نزدیکی منطقه شیطان کوه بیشتر واحدهای صنفی نامشان را از لفظ شیطان برگرفته اند. از طباخی گرفته تا سلمانی! درباره نامگذاری شیطان کوه اطلاعات دقیقی در دست نیست اما عده ای معتقدند شیطان کوه لفظ تغییر یافته شاه‌نشین کوه است. با این وجود، این نام امروز آنقدر جا افتاده که در نزدیکی منطقه شیطانکوه بیشتر واحدهای صنفی نامشان را از لفظ شیطان برگرفته اند. از طباخی گرفته تا سلمانی! این در حالی است  که بنابر تاریخ، در گذشته به این منطقه شاه نشین می گفتند و برکه ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می شد. امروز برکه به دریاچه ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، سرچشمه می گیرد استخر لاهیجان اکنون نسبت به گذشته بزرگتر و زیباتر و اطراف آن با سنگفرش هایی که برای پیاده روی اختصاص پیدا کرده پوشیده شده است. در کنار استخر و در پای این کوه های همیشه سبز کم ارتفاع آپارتمان ها و خانه هایی ویلایی با سقف ها و رنگ آمیزی شاد جلوه زیبایی به این شهر داده. انگار چهره طبیعت و شهر با هم آمیخته شده تا این زیبایی دوچندان شود.

 بام سبز : در مسیر بالای شیطان کوه، فضای باصفایی وجود دارد که به “بام سبز” لاهیجان مشهور است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می ‌شود. از بام سبز حدود هزار پله سیمانی تا پای کوه تعبیه شده که یکی از مسیرهای منتهی به بام سبز است. آبشاری زیبا و دیدنی از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این مسیر را می توانید هم پیاده و هم با ماشین طی کنید اما توصیه ما این است که فرصت تماشای سرسبزی بام را از دست ندهید و پیاده راهی این مسیر شوید. در بام سبز و اطراف تله کابین لاهیجان فضای بسیار بزرگی برای کوهنوردی و پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد. برای رفتن به ایستگاه دوم تله کابین هنگامی که داخل کابین بنشینید اگر زیر پای خود را نگاه کنید، جنگل ها و باغات چای و شیروانی و سقف خانه ها را می بینید که خیلی آرام از بالای آنها رد می شوید. اگر به شهر نگاه کنیم مقبره کاشف السلطنه و کمی آن طرف تر دانشگاه آزاد لاهیجان دیده می شود. آپارتمان ها و خانه های ویلایی و از همه مهم تر گنبد طلایی با دو گلدسته نورانی امامزاده آقا سیدحسین(ع) که به طرز دقیقی در وسط شهر قرار گرفته است.

2 دیدگاه در در قلمروی شیطان!؟

  1. Mozhgan می‌گه:

    حیف نیس این قطعه از بهشت اسمش شیطانی باشه؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>