پاییز را برای کویرنوردی از دست ندهید

n811-2

سکوت و شب کویر را هیج جای دیگر نمی توان تجربه کرد. گویی آدم از خود به خود می رسد در کویر. پاییز را برای کویرنوردی از دست ندهید. بخش اعظمی از سرزمین بزرگ ایران را کویر تشکیل داده است. تا چند سال پیش خیلی ها معتقد بودند کویرها هیچ خاصیتی ندارند وباید برای بیابان زدایی هزینه های کلان کرد تا این مناطق قابل استفاده شوند اما کمی بعد با توسعه صنعت گردشگری تعریف ها از کویر تغییر کردند. کویرنوردی شد یکی از شاخه های پرطرفدار طبیعت گردی و از آن به بعد بود که تورهای ویژه کویر نیمه دوم سال که هوا سرد می شد برگزار می شد. بهترین فصل برای کویرنوردی هم پاییز است. زمانی که هوا نه گرمی و حرارت بهار و تابستان را دارد و نه سردی زمستان را. درمطلب امروز می خواهیم چند تور کویرنوردی جذاب را به شما معرفی کنیم تا اگر فرصتی برایتان پیش آمد و اگر موضوع کویرنوردی برایتان جذاب بود همراه این تورها شوید.

طبس و نایبند : هنوز هستند کسانی که وقتی اسم طبس می آید به یاد کویری بی آب و علف می افتند اما باید گفت که این منطقه بکر از جمله زیباترین بخش های کشور است. سفر سه و نیم روزه به طبس و نایبند، پیاده روی در دره مرتضی علی و عبور از چشمه های آبگرم طبیعی داخل دره، بازدید از تاق بند شاه عباسی، گشت عصرگاهی در طبیعت روستای ازمیغان، بازدید از آبگرم دیگ رستم و در صورت تمایل آبتنی، گشت و گذار در میان باغات مرکبات و نخلستان های خرما، دیدار از روستای بکر نایبند، حرکت به سوی دشت نمک و کویر طبقه همگی برایتان ۲۹۵ هزار تومان می شود. از خدمات این تورهم دو شب اقامت در هتل دو ستاره، بلیت رفت قطار، اتوبوس توریستی در اختیار برای گشت های محلی و بازگشت به تهران، راهنمای طبیعت گردی ، بیمه ، پذیرایی روزانه ، وعده های غذایی شامل سه وعده صبحانه و دو وعده ناهار است. برای این سفر فراموش نکنیدکه کفش کوهنوردی سبک و لباس مناسب طبیعت گردی ، لباس اضافه ، کلاه و عینک آفتابی ، داروی مصرفی شخصی و لوازم بهداشتی، شناسنامه، قمقمه آب، دمپایی یا صندل جهت عبور از آب، لیوان شخصی و ملحفه شخصی را فراموش نکنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>